Information

Betala enkelt & tryggt via Klarna. Du kan välja att dela upp din betalning, betala direkt med kort eller Swish med mera.

Vi erbjuder fri frakt från 1 000 kr, annars 99 kr. Vi levererar normalt till ditt närmaste utlämningsställe med bästa tillgängliga fraktleverantör.
Läs mer om våra villkor här

Du har 14 dagar ångerrätt från det att du mottagit varan. Du står själv för returkostnaden.

Hämta din beställning i vår butik. Du får SMS/Mejl när ordern är redo att hämtas. Butikens adress > Riksvägen 2 i Umeå.
Använd samma e-post i vår webbshop som du har registrerat i ditt medlemskap i Bonuscard så dras eventuella rabatter direkt i kundvagnen!
Läs mer om Bonuscard här
KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR
Leveransvillkor
Normal leveranstid är 1-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi skickar beställningar med Shiplink som är en frakttjänst som har flera fraktbolag som de har samarbete med.. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan direkt vid leverans. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 månad, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter en fast fraktkostnad (högre på skrymmande paket) – detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Frakt inom Sverige är 99kr.
HÄMTA I BUTIK?
Det går självklart bra att välja fraktmetod “hämta i butik”. När vi packat din order kommer du få sms/mejl om att den är packad och vi önskar att man hämtar sina produkter inom 1 vecka pga platsbrist. Observera att ångerrätten gäller 14 dagar från att man mottagit sitt sms/mejl/faktura.
Ångerrätt/Reklamation*
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Reklamationer ska ske 1-2 dagar efter mottagen vara. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Observera att du ej får din frakt återbetald (på ditt köp) då varan en gång redan skickats till dig.
Hur du går tillväga vid en ånger/reklamation:
1. Mejla till info@zoocenter.nu ditt ordernummer och om du vill reklamera (bild) eller ångra ditt köp.
2. När din ånger/reklamation godkänts får du en retursedel via mejl.
Returfrakten står du själv för som kund. När dina produkter är åter på vårt lager kommer vi kreditera varuvärdet – frakt + returfrakt
3. Emballera din/dina produkter väl – dessa ska skickas tillbaka i samma skick som du fick din vara , och går produkten sönder kommer ingen kredit att göras.
4. När ordern är åter på vårt lager krediteras din order / makuleras , exklusive frakten och returfrakten.
Betalningsalternativ
– Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
– Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid – alltid 30 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
– Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post eller digital brevlåda.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
– Swish
Du betalar in pengar i förväg till vårt swish-nummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning). Vi måste manuellt gå in i systemet och se över om betalning har gjorts. Detta sker inom 24 timmar. Har vi inte mottagit någon betalning inom 24 timmar makulerar vi ordern.
Rabattkoder/Presentkort
Har du en rabattkod? Kampanjer och Rabatter kan man inte kombinera. Presentkort fungerar såklart som vanligt under rabatter.
Minimiorder
Ingen miniorder krävs
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order och nyhetsbrev.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand genom att kontakta oss via e-post eller telefon. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/